اکسیژن
اکسیژن
اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی برای دستیابی به هوای پاک در کشور

کمال علیپور خنکداری در گفت‌ وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، توضیح داد: آلودگی هوا در تهران تبدیل به موضوعی مناسبتی شده است و در این زمینه هر کس نظری ارائه می‌کند، اما در اصل برای رفع این مشکل باید از سخنرانی دست برداشت و به عملگرایی پرداخت.

نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حال حاضر حدود 18 دستگاه مختلف، متصدی بحث آلودگی هوا در کشور هستند و این تعدد مسئولان باعث شده که هیچ یک در رابطه با این معضل پاسخگو نباشند.

وی افزود: ساماندهی مشکل آلودگی هوا تنها نیاز به یک متولی با قدرت اجرایی بالا دارد که برای پذیرش این کار شهرداری نماینده خوبی می‌تواند باشد، البته در این راستا دولت هم باید مجری خوبی برای مصوبات مجلس باشد و قدرت اجرایی لازم را برای برخورد با متخلفان آلودگی هوا به دستگاه مسئول اعطا کند تا دیگر خودروسازان ساز خود را آن طور که می‌خواهند به صدا در نیاورند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، افزود: با کمک دولت و شهرداری می‌توان بحث حمل و نقل عمومی را که یکی از کلید‌های گم شده آلودگی هوا در تهران است سامان داد، چراکه وقتی شبکه حمل و نقل عمومی کامل نباشد نمی‌توان از مردم انتظار داشت که خودروی شخصی بیرون نیاورند.

وی توضیح داد: راهکار بسیار مفیدی که برای کاهش آلودگی شهر تهران می‌تواند راهگشا باشد ساماندهی صنایع و مشاغل مزاحم است و در راستای تحقق این شعار، شهرداری می‌تواند مشاغل مختلف را از مرکز تهران دور کرده تا شهروندان مجبور نباشند برای هر کاری به مرکز شهر سفر کنند.

علیپور خنکداری یادآور شد: تمام خریدهای اصلی مردم تهران از مرکز شهر تأمین می‌شود که با توجه به این موضوع شهرداری مجبور است هر ساله محدوده طرح ترافیک را گسترده‌تر کند و این راه چاره نخواهد بود.

عضو هیأت رئیسه فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در راستای اعمال تمام این سیاست‌ها هر نهاد مسئولی مانند شهرداری یا سازمان حفاظت از محیط‌زیست باید قدرت اجرایی لازم را داشته باشد که در همین راستا مجلس می‌تواند همکاری بیشتری با مسئولان مربوطه داشته باشد./


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نوشته شده در تاريخ دو شنبه 4 آذر 1392برچسب:, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
.: Weblog Themes By LoxBlog :.